Bättre miljö tack vare digitala kontaktuppgifter

Av Mälarenergi 22 juni,2017 i , ,

Med digitala kontaktuppgifter kan vi kommunicera snabbare och enklare med kunderna.

Många vill idag hantera sina ärenden och avtal digitalt. Det går snabbt och smidigt. Därför arbetar vi på Mälarenergi för fullt med att samla in digitala kontaktuppgifter till våra kunder.

Med digitala kontaktuppgifter kan vi kommunicera snabbt och enkel med kunderna både via sms och mejl. I samband med det minskar pappersutskicken. Det är bra för miljön!

Stort bidrag till GiveWatts

Under månaderna april och maj satsade Mälarenergi hårt på att kunderna skulle uppdatera sina kontaktuppgifter. För varje person som uppdaterade sin kontaktuppgift lovade vi att skänka 10 kr till organisationen GiveWatts – som arbetar för att ge familjer i Kenya möjlighet till ljus genom solcellsladdade lampor. Satsningen gav utdelning. Totalt 5 266 personer uppdaterade sina kontaktuppgifter vilket innebär att Mälarenergi nu skänker 52 266 kr till organisationen GiveWatts.

GiveWatts arbetar för att ge familjer i Kenya möjlighet till ljus från solcellsladdade lampor.

Vill du lämna digitala kontaktuppgifter?

Är du kund hos Mälarenergi och inte har lämnat dina kontaktuppgifter, mejl och mobil, så kan du göra det här: www.malarenergi.se/minasidor 

På Mina Sidor kan du också anmäla dig för att få personaliserad störningsinformation via sms eller mejl. En tjänst som talar om när en störning uppstått i någon av våra leveranser av vatten, värme eller el och när den beräknas vara åtgärdad.

Mälarenergi

Mälarenergi

Vi på Mälarenergi har en viktig roll i våra kunders liv, varje dag, året om. Vi utvecklar och tar ansvar för det samhälle vi lever i. Det har vi gjort i mer än 150 år och det kommer vi fortsätta att göra.
Mälarenergi