Bäst i branschen på kundservice!

Mälarenergi Sveriges bästa kundservice

Kunderna har sagt sitt! I år går utmärkelsen Bästa kundservice i energibranschen till Mälarenergi.
– Jag är så stolt över våra fantastiska medarbetare på Kundcenter som alltid har kundens bästa i fokus, säger Annika Enberg chef på Mälarenergis kundsupport.

Mälarenergi har deltagit i Brilliant Awards-Customer Experience under flera år. Förra året blev det en hedrande andra plats och i år blev det vinst! Man tävlar i klassen bästa kundservice för energibolag och det är kundernas uppfattning som avgör vem som kammar hem första priset. Utmärkelsen Brilliant Awards bygger på data från sammanlagt 2,5 miljoner kundundersökningar. Till grund för utmärkelsen ligger kundernas egna uppfattningar om kundservice där engagemang är en viktig faktor.

Den främsta faktorn som gör att de topprankade organisationerna sticker ut är medarbetarnas kunskap. Kunniga medarbetare levererar ett stort engagemang, vilket har en direkt effekt på kundupplevelsen. Förutom kunskap har även andra faktorer som uppklarningsgrad i ärendet, upplevd enkelhet, samt kompletterande tips och råd en direkt effekt på kundupplevelsen. Brilliant Future AB 2021

Vill du också bli kund?