Mälarenergi bland de bästa i landet på kundservice

Nu står det klart att Mälarenergi är bland de bästa i Sveriges på kundservice i energibranschen. Det framgår när Brilliant Future nu publicerar sina resultat efter att ha kartlagt sammanlagt tre miljoner kundundersökningar och Mälarenergi tar en mycket hedrande andra plats.

Fokuserat arbete med kundnöjdhet ger resultat

Insamlingen av data som har pågått sedan januari 2019 visar att de företagen som levererar högt medarbetarengagemang i sin kundservice också har fler lojala kunder än de som inte gör det. Engagemang är en faktor som alla 130 bolag, oavsett bransch, affär eller ärende, har möjlighet att påverka kundupplevelsen genom.

Glada medarbetare på Kundcenter

– Det här känns väldigt välförtjänt eftersom vi har jätteduktiga och serviceinriktade medarbetare som gör allt de kan för att våra kunder ska vara nöjda och få den bästa servicen. Vi har arbetat fokuserat med kundnöjdheten i flera år och följer upp våra resultat kontinuerligt, säger Mälarenergis Kundcenterchef Annette Andersson.

Utmärkelsen är ett kvitto på att Mälarenergis systematiska arbete mot bästa kundservice uppskattas av kunderna och ger resultat. Det ständiga arbetet rustar för framtidens samhälle och andas hållbarhet.

Från den 20 januari kan du besöka Mälarenergis Kundcenter på Gasverksgatan 7.

Om Brilliant

Brilliant är en av marknadens främsta datadrivna undersöknings- och actionplattformar som löpande mäter och analyserar medarbetar- och kundupplevelser. Företagets vision är att hjälpa företag och organisationer världen över att frigöra potentialen i människor. Brilliant listar varje år de företag som har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser i Brilliant Awards – Customer Experience – “Bästa kundservice”.

Läs mer på www.brilliantfuture.se

Det milda vädret resulterar i lågt rörligt elpris

Utjämnad betalning ger en tryggare ekonomi